Marcin Krzywy pyta o Prawo handlowe
Witam.
Jestem przedsiębiorcą i prowadze sprzedaż internetową obuwia.
Mam problem ze zwrotem towaru przez Klienta.
W moim regulaminie jest napisane że w przypadku zwrotu klient ma prawo od odstąpienią umowy do 10dni bez podania przyczyny.
W tym wypadku proszony jest o wydrukowanie formularza zwrotu towaru (ktory jest dostepny na mojej stronie)
wypełnieniu (w tym podaniu numeru konta na ktore mają zostać przelane pieniądze) i załączeniu paragonu
oraz dostarczeniu wraz z obuwiem do mojej firmy.
Klient bez porozumienia ze mną odesłał paczke ale w formie paczki pobraniowej na kwote dodatkowo wyzszą o jego koszty nadania paczki.
Oczywiscie nie odebrałem tej paczki. Ponieważ pieniądze klienta sa zaksięgowane na moim koncie bankowym
i jedyną formą zwrotu jest przelew na wskazane przez klienta konto bankowe.
Dodatkowo dostaje od niego pisma ze ponownie wysle paczke rowniez w formie paczki pobraniowej i doliczy kolejne kwoty które poniósł.
Dzisiaj pocztą elektorniczną dostałem od klienta pismo od odstąpieniu od umowy i żadaniu zwrotu kosztów z powodu niezgodności towaru.
Tzn. Klient twierdzi że zakupił obuwie o przynajmniej dwa numery za duże niż pisało to w opisie. W opsie towaru faktycznie przy rozmiarze 42 była podana liczba 27,7.
Nie było podane czy ta liczba dotyczy wkładki, środka, dlugosci buta czy długości stopy.
Oczywiście chodzi mi tu o długość stopy. Długość wkładki jest o 2-2,5cm dluższa ze względu na szpic (obuwie wizytowe) i stopa do końca nie wchodzi stąd ta moja liczba.
Jestem człowiekiem kompromisowym i chcę rozwiązać tą sprawe jednak
nie zamierzam odebrać paczki pobraniowej (muszę najpierw sprawdzic stan tych butów, czy w środku wogole są buty itp.)
Proszę o porade
Dziekuje i pozdrawiam
Marcin